Chì ghjè l'annu novu cinese ? Una guida à l'annu 2025 di u serpente

In questu mumentu, milioni di persone in u mondu sanu occupate à preparassi per una di e vacanze più impurtanti di l'annu - u Capu d'Annu Lunare, a prima luna nova di u calendariu lunare.
Sè vo site novu à u Capu d'Annu Lunare o avete bisognu di un rinfrescante, sta guida coprirà alcune di e tradizioni più cumuni assuciate à a festa.
Ancu s'è u zodiacu cinese hè estremamente cumplessu, hè megliu discrittu cum'è un ciclu di 12 anni rapprisintatu da 12 animali diversi in u seguente ordine: Topu, Bue, Tigre, Cunigliulu, Dragone, Serpente, Cavallu, Pecura, Scimmia, Gallu, Cane è Porcu.
U vostru segnu zodiacale persunale hè determinatu da l'annu di a vostra nascita, ciò significa chì u 2024 purterà assai dragoni. I zitelli nati in u 2025 saranu serpenti, eccetera.
I credenti credenu chì per ogni segnu zodiacale cinese, a furtuna dipende in gran parte da a pusizione di u Tai Sui. Tai Sui hè un nome cullettivu per i dii stellari chì si crede esse paralleli à Ghjove è giranu in a direzzione opposta.
Diversi maestri di Feng Shui ponu interpretà i dati in modu diversu, ma di solitu ci hè un consensu nantu à u significatu di ogni annu zodiacale basatu annantu à a pusizione di e stelle.
Ci sò innumerevuli racconti populari assuciati à u Novu Annu Lunare, ma u mitu di "Nian" hè unu di i più interessanti.
A legenda dice chì a Bestia Nian hè un mostru sottumarinu feroce cù zanne è corne. Ogni notte di Capu d'Annu, a Bestia Nian emerge nantu à a terra è attacca i paesi vicini.
Un ghjornu, mentre l'abitanti di u paese si piattavanu, un vechju misteriusu hè apparsu è hà insistitu à stà malgradu l'avvertimenti di un disastru imminente.
L'omu hà dichjaratu d'avè spaventatu a bestia Nian appendendu bandiere rosse à a porta, accendendu petardi è purtendu vestiti rossi.
Hè per quessa chì purtà vestiti rossi infuocati, appiccà bandiere rosse è accende petardi o fuochi d'artificiu sò diventate tradizioni di u Capu d'Annu Lunare chì cuntinueghjanu finu à oghje.
À parte di u divertimentu, u Capu d'annu cinese pò esse in realtà assai travagliu. A celebrazione dura di solitu 15 ghjorni, qualchì volta ancu di più, durante i quali si svolgenu diverse attività è attività.
I dolci è i budini festivi sò preparati u 24esimu ghjornu di l'ultimu mese lunare (3 di ferraghju 2024). Perchè ? I dolci è i budini sò "gao" in mandarinu è "gou" in cantonese, chì si pronuncia listessu cum'è "tall".
Dunque, si crede chì manghjà sti alimenti porta prugressu è crescita in l'annu à vene. (Sì ùn avete ancu fattu u vostru propiu "cane", eccu una ricetta simplice per a torta di carotte, una di e preferite di u Capu d'Annu Lunare.)
Ùn vi scurdate micca di u nostru Annu di l'Amici. I preparativi per u Capu d'Annu Lunare ùn serianu micca cumpleti senza l'appiccicazione sopra menzionata di bandiere rosse cù frasi è idiomi auspiciosi (chjamati Hui Chun in cantonese è distici di a Festa di Primavera in mandarinu) scritti sopra, cuminciendu da a porta di casa.
Micca tutta a preparazione hè divertente. Sicondu a tradizione di u Capu d'Annu Lunare, u 28esimu ghjornu di u calendariu lunare (quest'annu hè u 7 di ferraghju), duvete fà una pulizia generale di a casa.
Ùn fate più pulizia finu à u 12 di ferraghju, altrimente tutta a bona furtuna chì vene cù l'iniziu di l'annu novu sparirà.
Inoltre, certi dicenu chì u primu ghjornu di u Novu Annu ùn si deve lavà o taglià i capelli.
Perchè ? Perchè "Fa" hè a prima lettera di "Fa". Dunque, lavà o taglià i capelli hè cum'è lavà via a vostra ricchezza.
Duvete ancu evità di cumprà scarpe durante u mese lunare, postu chì a parola per "scarpe" (haai) in cantonese sona cum'è "perde è suspirà".
A ghjente hà di solitu una grande cena à a vigilia di u Capu d'Annu Lunare, chì cade u 9 di ferraghju di questu annu.
U menu hè statu curatu cù cura è include piatti assuciati à a bona furtuna, cum'è u pesciu (pronunziatu "yu" in cinese), u budinu (un simbulu di prugressu) è alimenti chì s'assumiglianu à lingotti d'oru (cum'è i ravioli).
In Cina, u cibu per queste cene tradiziunali varieghja da u nordu à u sudu. Per esempiu, i sittintriunali amanu manghjà ravioli è tagliatelle, mentre chì i sudisti ùn ponu campà senza risu.
I primi ghjorni di u Novu Annu Lunare, in particulare i primi dui ghjorni, sò spessu una prova di resistenza, appetitu è ​​cumpetenze suciali, postu chì parechje persone viaghjanu è visitanu a famiglia immediata, altri parenti è amichi.
I sacchetti sò pieni di rigali è frutti, pronti per esse distribuiti à e famiglie in visita. I visitori ricevenu ancu parechji rigali dopu avè chiacchieratu davanti à e gallette di risu.
E persone sposate devenu ancu distribuisce buste rosse à e persone non sposate (cumpresi i zitelli è l'adulescenti non sposati).
Si crede chì sti busti, chjamati busti rossi o pacchetti rossi, alluntananu u spiritu malignu di "l'annu" è prutegenu i zitelli.
U terzu ghjornu di u Capu d'Annu Lunare (12 di ferraghju 2024) si chjama "Chikou".
Si crede chì e liti sò più cumuni in questu ghjornu, dunque a ghjente evita l'eventi suciali è preferisce andà à i tempii invece.
Quì, certi prufittaranu di l'occasione per fà sacrifizii per cumpensà ogni putenziale mala furtuna. Cum'è digià dettu, per parechje persone, u Capu d'Annu Lunare hè un mumentu per cunsultà u so oroscopu per vede ciò chì si pò aspittà in i prossimi mesi.
Ogni annu, certi segni zodiacali chinesi entranu in cunflittu cù l'astrologia, dunque visità u tempiu hè cunsideratu un bon modu per risolve questi cunflitti è purtà a pace in i mesi à vene.
Si dice chì u settimu ghjornu di u primu mese lunare (16 di ferraghju 2024) hè u ghjornu quandu a dea madre cinese Nuwa hà creatu l'umanità. Dunque, questu ghjornu hè chjamatu "renri/jan jat" (anniversariu di u populu).
Per esempiu, i Malesi amanu manghjà yusheng, un "piattu di pesce" fattu di pesce crudu è ligumi tagliuzzati, mentre chì i Cantonesi manghjanu palle di risu appiccicose.
A Festa di e Lanterne hè u culmine di tutta a Festa di Primavera, chì si svolge u quindicesimu è ultimu ghjornu di u primu mese lunare (24 di ferraghju 2024).
Cunnisciutu in cinese cum'è u Festival di e Lanterne, stu festivale hè cunsideratu a fine perfetta di e settimane di preparazione è celebrazione di u Capu d'Annu Lunare.
A Festa di e Lanterne celebra a prima luna piena di l'annu, da quì u so nome (Yuan significa principiu è Xiao significa notte).
In questu ghjornu, a ghjente accende lanterne, chì simbulizeghja a cacciata di a bughjura è a speranza per l'annu à vene.
In l'antica sucietà cinese, questu ghjornu era l'unicu ghjornu quandu e zitelle pudianu sorte per ammirà e lanterne è scuntrà i ghjovani, dunque era ancu chjamatu "San Valentinu cinese".
Oghje, e cità di u mondu sanu tenenu sempre grandi mostre di lanterne è mercati l'ultimu ghjornu di a Festa di e Lanterne. Alcune cità chinesi, cum'è Chengdu, ospitanu ancu spettaculari spettaculi di danza di dragoni di focu.
© 2025 CNN. Warner Bros. Discovery. Tutti i diritti riservati. CNN Sans™ è © 2016 Cable News Network.


Data di publicazione: 14 di ghjennaghju di u 2025